Hi ha una infinitat d’adjectius que s’ajusten a la figura d’en Guillem Pujol, però si ens haguéssim de quedar amb un, seria “incansable“. I és que fa tan sols un mes, en Willy, ens omplia d’orgull en assolir un Top-10 Europeu a Roma als 10 km, i el passat dissabte aconseguia el bronze a la Copa d’Europa.
Dins del marc de la 94a Travessia al Port de Barcelona, organitzada per l’Atlètic Barceloneta, es disputava la 6a etapa de la LEN Open Water Cup. La prova a disputar era la reina; els 10 km. En Willy havia declarat estar especialment motivat per aquesta etapa; hi arribava en un gran moment de forma, competia a casa, tenia el suport de la família i es veia amb possibilitats d’obtenir un gran resultat.
A les 12:00 h s’iniciava la prova, consistent en quatre voltes de 2,5 km. Tot i la durada de la prova, la medalla de bronze es va decidir durant els metres finals on en Willy estava arribant a la meta acompanyat de Martin Straka i Angel de Ona. L’experiència i intel·ligència del nostre nedador va permetre que aturés el crono 0,45 segons abans que el txec i 0,65 abans que el company de selecció. És impressionant com després de nedar durant gairebé una hora i tres quarts es decideix tot en dècimes de segon, però aquí en Willy sap treure forces d’on no en queden i ser el millor.
Aquesta és una mostra més del gran nedador que tenim al Centre, que competició a competició demostra la gran figura que és i, tot i tenir-nos malacostumats, ens deixa bocabadats. Enhorabona, Willy! A per més!