El nostre porter del SolarTradex-CN.Mataró, el Jake Tanti, ha finalitzat la seva participació al Campionat d’Europa de waterpolo 2026, celebrat a Belgrad (Sèrbia), aconseguint una destacada 13a posició final amb la selecció de Malta.
Després d’una fase de grups especialment exigent, Malta es va veure les cares amb tres potències del waterpolo mundial. Tot i l’esforç i la bona actitud, els resultats van ser favorables als rivals:
-
Malta 12–21 Montenegro
-
Malta 13–23 França
-
Malta 6–21 Hongria
Així, l’equip maltès va passar a disputar el minitorneig classificatori per als llocs 13–16, on van mostrar una versió molt més competitiva.
En aquesta segona fase, Malta va encadenar tres victòries consecutives, certificant la seva millora i solidesa:
- Malta 15–14 Israel
- Malta 20–11 Eslovàquia
- Malta 14–13 Eslovènia
L’últim partit, que decidia la 13a posició, va ser un dels duels més intensos de la fase final: una autèntica muntanya russa. Malta va començar molt fort amb un 3–1, però Eslovènia va reaccionar i va capgirar el marcador fins al 3–4 al final del primer quart. El segon període va ser un festival ofensiu i el partit arribava al descans amb un igualadíssim 8–8. Al tercer quart, Malta s’avançava diversos cops, però els eslovens empataven una vegada i una altra, deixant-ho tot obert per als minuts finals.
Al darrer període, Malta va demostrar caràcter: Nagaev feia el 12–11 i Galea ampliava fins al 13–11. Tot i així, Eslovènia va seguir lluitant fins situar el marcador en un tens 14–13. En l’últim minut, els eslovens van disposar d’un home de més per forçar l’empat, però una gran defensa i una intervenció decisiva del Jake van assegurar la victòria. Un 14–13 que tanca la millor classificació de Malta en un Europeu.
Enhorabona, Jake, per aquest gran campionat!
Consulta tots els resultats AQUÍ.

